Do czego służą sprzęgła kołnierzowe KTR?

Home  /  Blog  /  Do czego służą sprzęgła kołnierzowe KTR?

Opublikowano: Luty 12, 2024, Autor: , Kategoria: Blog, By , , Z Możliwość komentowania Do czego służą sprzęgła kołnierzowe KTR? została wyłączona

Do czego służą sprzęgła kołnierzowe KTR? W jakich wariantach sprzęgła kołnierzowe dostarcza marka KTR? Szczegóły na temat sprzęgieł kołnierzowych produkowanych przez KTR znajdziesz poniżej.

 

  1. Gdzie wykorzystuje się sprzęgła kołnierzowe?
  2. Czym wyróżnia się skrętnie sztywne sprzęgło kołnierzowe?
  3. Jakie zalety mają sprzęgła kołnierzowe wysokoelastyczne?

 

Gdzie wykorzystuje się sprzęgła kołnierzowe? Czym wyróżniają się dostępne w ofercie marki KTR rozwiązania tego rodzaju? Na pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule. Pełną specyfikację techniczną poszczególnych komponentów znajdziesz oczywiście w katalogu producenta. Jeśli masz problem z dobraniem sprzęgła, skontaktuj się z naszym technikiem. Tymczasem zapraszamy do szybkiej lektury.

sprzęgła kołnierzowe KTR

 

Gdzie wykorzystuje się sprzęgła kołnierzowe?

Z reguły w mobilnych maszynach montuje się silniki spalinowe, służące oczywiście do ich napędzania. W hydrostatycznych napędach dochodzi do bezpośredniego sprzęgania hydraulicznych pomp. W przenośnych sprężarkach natomiast jednostkę napędza się bezpośrednio. Jak połączyć obie jednostki? Najlepszą opcją jest wykorzystanie sprzęgieł kołnierzowych. Oczywiście taki komponent musi przede wszystkim w sposób niezawodny przenosić moc. Dzięki temu cała maszyna będzie działać zgodnie z naszymi oczekiwaniami. W ofercie KTR znajdziesz sprzęgła kołnierzowe w kilku wersjach. Dostępne są między innymi komponenty skrętnie sztywne, elastyczne i wysokoelastyczne. Potrzebną wersję określa się głównie na podstawie analizy skrętnych drgań. Czym wyróżniają się poszczególne sprzęgła kołnierzowe? Odpowiadamy w dalszej części artykułu.

 

Czym wyróżnia się skrętnie sztywne sprzęgło kołnierzowe KTR?

Seria BoWex FLE-PA obejmuje skrętnie sztywne sprzęgła kołnierzowe. To modele wyróżniające się krótką formą i posiadające zęby łukowe. Doskonale sprawdzą się w silnikach spalinowych o maksymalnej mocy 800 kW. Sprzęgło kołnierzowe o kompaktowych wymiarach serii BoWex FLE-PA przeznaczony jest do pracy w aplikacji, w której maksymalny moment obrotowy wynosi 6600 Nm, a maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa – 67 m/s.

Standardowy model BoWex FLE-PA to dwuczęściowe sprzęgło kołnierzowe skrętnie sztywne z łukowymi zębami i kompozycją materiałową składającą się ze stali oraz tworzywa sztucznego. Komponent ten świetnie sprawdzi się w napędzie silnika wysokoprężnego w połączeniu z hydrauliczną pompą. Przyłączeniowy kołnierz w tym przypadku składa się z wytrzymałego mechanicznie i stabilnego termicznie poliamidu. Tworzywo dodatkowo zostało wzmocnione szklanym włóknem. Piastę natomiast z łukowym uzębieniem wyprodukowano ze stali.

Gama BoWex FLE-PA obejmuje także sprzęgła kołnierzowe z kołnierzem z tworzywa sztucznego wzmocnionego węglowym włóknem. Modele BoWex FLE-PAC są doskonałą opcją dla silników spalinowych i pomp hydraulicznych. Materiał z włókna węglowego gwarantuje świetne parametry zużycia oraz długi okres eksploatacyjny. Dodatkowo kołnierze sprzęgła wyróżniają się stosunkowo dużą mechaniczną wytrzymałością i odpornością na termiczne odkształcenia oraz zużycie – również przy większych obciążeniach.

 

Jakie zalety mają sprzęgła kołnierzowe wysokoelastyczne?

Jeśli interesują Cię wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe, w ofercie KTR znajdziesz aż trzy gamy rozwiązań tego rodzaju. Do napędów silników wysokoprężnych i ogólnych zadań napędowych polecamy przede wszystkim modele serii SINULASTIC. To komponenty o modułowej budowie, dostępne w czterech wersjach, które skutecznie redukują drgania skrętne będące skutkiem przeciążeń spalinowego silnika. Dodatkowo skutecznie chronią napęd przed ewentualnym przeciążeniem. Sprzęgła SINULASTIC są świetnym rozwiązaniem dla napędów o stałej i zmiennej prędkości. Poza tłumieniem drgań niniejsze produkty skutecznie kompensują także odchyłki. Gama SINULASTIC obejmuje zewnętrznie wsuwane komponenty, modele z piastą Taperlock, z piastą zębatą oraz produkty przeznaczone do aplikacji wymagających zdolności kompensowania dużo większych odchyłek.

BoWex-ELASTIC to seria obejmująca sprzęgła kołnierzowe wysokoelastyczne przeznaczone do pracy w silnikach spalinowych o mocy wynoszącej maksymalnie 5000 kW. Osiowo wtykane komponenty wyróżniają się kompaktowym wymiarem i zdolnością tłumienia oraz redukowania drgań skrętnych czy udarowych obciążeń. Standardowy model składa się z elastycznego elementu gumowego pierścieniowego, który wykazuje wysoką odporność na działanie temperatury oraz z piasty sprzęgła BoWex z łukowymi zębami. Niniejsze produkty również dostępne są w kilku wersjach.

Z elastycznych rozwiązań polecamy także jednoczęściowe sprzęgła MONOLASTIC. To kołnierzowy komponent kompensujący kątowe i osiowe przemieszczenia za pomocą elastomerowego elementu. Do tego używa niewielkich sił przywracających. Produkty tej serii świetnie sprawdzą się w napędach pomp hydraulicznych – w wielokrotnym albo pojedynczym rozmieszczeniu. Maksymalny moment obrotowy, które są w stanie przenieść, wynosi 1850 Nm. Skrętnie elastyczne sprzęgło KTR MONOLASTIC może pracować w temperaturze nieprzekraczającej 100 stopni Celsjusza.

Więcej informacji technicznych na temat sprzęgieł w konkretnym wykonaniu i wersji znajdziesz w katalogu producenta. Zapoznaj się z nimi, aby mieć pewność, że ostatecznie zamontujesz odpowiednie sprzęgło w swojej maszynie.

Comments are closed.

polityka-zwrownowazonego-rozwoju

CSR